2017. április 9., vasárnap

Palacsinta zabpehely lisztből

Olyan hirtelen pattantam fel az íróasztaltól elkészíteni az első reform palacsintámat, és annyira megdöbbentem rajta, hogy az elkészült néhány darab nemcsak hogy ehető, de egyenesen finom is, hogy fotózásról szó sem lehetett. Lejegyzem a receptet így, fotó nélkül mégis, mert úgy érzem, az elkövetkező (új) életem fontos sarokpontja lesz ez a recept. Ugyanis gondolkodás nélkül rögtön fel tudok sorolni három pozitívumot róla:
- finom. Ez vitán felül áll.
- pillanatok alatt elkészíthető. Megdöbbentő, de nagyjából tíz perc volt összekeverni, kisütni és megenni az öt darab palacsintát, ami ebből a mennyiségből lett. Nem, nem én ettem meg mind az ötöt.
- kitűnő burka lesz mindenféle zöldséges és húsos raguknak, kenyér helyett, és mint ilyen, sok főétkezésben kaphat szerepet.

100 gramm zabpehely liszt tápértéke:            
kcal: 394                                                          
fehérje: 12.3                                                    
szénhidrát: 69.7                                                
zsír: 6.2

1 dl 1,5 %-os tej
kcal: 44
fehérje 3,0
szénhidrág: 4,7

1 db tojás
kcal: 76
szénhidrát: 0,3

                                                       
Tehát 5 db palacsintában van
394+44+76 = 512 kcal
74,7 gr szénhidrát

1 db-ban így 103 kcal és majdnem 15 gr szénhidrát van. 

Ez pedig azt (is) jelenti, hogy ha mondjuk ebédre elkészítek két darabot, és megtöltöm csirkehúsos, és/vagy zöldséges töltelékkel, akkor egészen biztosan jól fogok lakni, és - a tölteléktől függően persze - bőven belül leszek az ebédre fogyasztható 50 gramm szénhidrátban! Hurrá!

És akkor a recept 5 db palacsintához:

Hozzávalók:
10 dkg zabpehely liszt
1 db tojás
1 dl 1,5 %-os tej
1 dl szénsavas ásványvíz

Elkészítés:
Egy magas falú edénybe öntöttem a hozzávalókat, adtam neki két percet az elektromos habverővel, és már lehetett is sütni szépen a palacsintákat.



6 megjegyzés:

  1. Remélem, csak hobbiból váltasz reformra, egy kis tavaszi fogyás miatt és nem azért, mert valaki cukros lett vagy valami más :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. konkrétan én lettem cukros, Anikó :(

      Törlés
  2. Asszem, szoros követésbe fogok.Bízom benned, hogy ehető étkeket találsz ki. :) kacsukévi

    VálaszTörlés
  3. Remelem lesz rá időd és energiád . Lelkesen olvaslak !

    VálaszTörlés