2016. június 21., kedd

Hamburger házilag

Tudom én, hogy a legjobb lenne faszén fölött sütni, meg kertben, meg mit tudom én, de kertem nincs, a faszenes grillecskét az erkélyen három hamburger miatt nem akartam beizzítani, úgyhogy  elmondhatom, hogy házi hamburgert istenien lehet gázon, serpenyőben is sütni. Én így csináltam.



Hozzávalók:

50 dkg finomra darált marhahús
egy kevéske zsír

bors
egy csepp olaj a serpenyőbe
hamburger buci
zöldségek a tálaláshoz

Elkészítés:

A húst kivettem a hűtőből, hagytam szobahőmérsékletűre melegetni. Hozzágyúrtam a zsírt, hogy ne legyen száraz a buci, ha elkészül, sóztam, borsoztam. Egyenlő adagokra osztottam, majd jó alaposan összetömörítettem a pogácsákat, megformáztam őket. Ellapítottam valamennyire, hogy ne legyenek túl magasak, nem akartam száz évig sütni.
A legjobb titánium serpenyőmet (egy 32 centis Scanpan, dán csoda) feltettem a gázra, és TÉNYLEG füstölésig melegítettem.
A három húspogácsát egy cseppnyi olaj kíséretében jól megsütöttem. Nem bíztam semmit a véletlenre, az első oldalak kaptak nagyjából öt percet, majd mikor megfordítottam a burgereket, előkerült a hőmérő is. 70 fokos volt a hamburgerek belső hőmérséklete, amikor késznek nyilvánítottam őket.

Amíg a hús pihent a sütés után, a hamburger zsemlék vágott oldalát megpirítottam a serpenyőben. Készítettem egy kis koktél szószt is, így:

100 gramm majonéz
100 gramm ketchup
1 evőkanál worcestershire szósz
tabasco (ízlés szerint)

Itt egy másik szósz, egy másik alkalommal ilyet adtam a húspogácsák mellé:
- annyi majonéz, amennyi szószra szükségünk van, én olyan 2,5 dl-t tettem a keverőtálba
- negyedannyi ketchup
- 1 teáskanál sriracha
- 1 teáskanál dijoni mustár
- 1 gerezd zúzott fokhagyma
- 1 teáskanál vöröshagymapor
-1 teáskanál őrölt pirospaprika
- só
- bors


Mindenki maga állította össze a hamburgerét, tett bele salátát, paradicsomot, uborkát, ki hogy szereti. Sajnos cheddarom nem volt itthon, pedig én szívesen olvasztottam volna a magam húspogácsájára egy szeletet...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése