2019. november 4., hétfő

Citromos, mákos keksz

Régi, 2016-os bejegyzés, régi recept, új fotó.



Egy régóta piszkozatban lévő recept következik, mert már ég a pofám, hogy egy hónapja egy betűt nem írtam a blogba. Ennek egyébként az az oka, hogy felkértek egy új tévéműsorba gasztronómiai szakértőnek, ez minden percemet lefoglalja, de nagyon élvezem. Ha már lehet, majd mesélek is róla. Addig pedig itt ez a szuper jó keksz recept nektek. Én meg majd álmodozom róla, hogy valaki megsüti nekem, és vihetek a hosszú napokra, és majszolhatom a stúdióban, munka közben :)

Az egyik legkedvencebb kekszünk, nemigen tudok belőle annyit sütni, hogy ne fogyjon el idejekorán. Könnyed citromos íz, ropogós mák szemek, könnyű összeállíthatóság, a mélyhűtőben is sokáig tárolható, majd mikor szükség van rá, előkapható. Mi kell még?

Hozzávalók:

150 ml kristálycukor
10 dkg vaj
1 tojás
1 evőkanál reszelt citromhéj (friss!)
350 ml liszt
1/2 teáskanál sütőpor
2 evőkanál darálatlan mák
egy csipet só

Elkészítés:

A vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást, és azzal is alaposan elkevertem. Egy tálban összekevertem a lisztet, sütőport, sót, mákot és citromhéjat, és lazán hozzáforgattam a vajas keverékhez.
Egy nagy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral, és másfél centi átmérőjű gömböket formáltam a masszából, egymástól tisztes távolságra lerakosgattam őket, és 180 fokon 12 percig sütötte. Legyünk óvatosak, nem jó, ha túlsütjük a kekszet, álljunk inkább mellette, amíg elkészül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése