2015. november 29., vasárnap

Zöldfűszeres krumplisaláta

Érkezik a krumplisaláták idénye, most megmutatom az én legnagyobb kedvencemet. Amúgy a hagyományos ecetes-hagymás krumplisalátát szeretem a legjobban, de mióta apám nem készít, márpedig igen régen nem készít szegény, nem ettem olyan igazán finomat. Akarom mondani, nem ettem pont ugyanolyan finomat.


Ez a versenyző annyiban nem szimpla, hogy a friss zöldfűszerek beszerzése gondot jelenthet.
Nem hátrány, hogy a vendégség előtt egy nappal össze lehet állítani. Elkészítéséhez legjobb az aprószemű krumplit választani. És ha a piacról hazaviszünk legalább néhány zöldfűszert is a hétből, nyert ügyünk van. Most még kapható snidling, petrezselyem, én láttam múlt héten kaprot is a Bosnyákon, bazsalikom a hiperekben is van, a rukola sem beszerezhetetlen. Friss tárkony és lestyán már nincs, abból használjunk szárítottat.

Hozzávalók: (6 személyre)
1 kg aprószemű burgonya
1 fej salotta hagyma
5 tojás
5 dl tejföl
2 dl joghurt vagy kefír
2 kávéskanál dijoni mustár, lehet csípős is
olívaolaj ízlés szerint

bors
zöldfűszerek:
snidling
petrezselyem
kapor
bazsalikom
tárkony
lestyán
rukkola


a tálaláshoz egy csomag vegyes saláta keverék

Elkészítés:
A fűszereket megmossuk, leszárítjuk, és késsel nagyon apróra vágjuk. Nem sajnáltam rá az időt, nem tettem robotgépbe őket, mert némelyik megkeseredhet a gépben. Összekeverjük a zöldfűszereket a mustárral, a szintén apróra vágott hagymával, sózzuk, borsozzuk, majd hozzáöntjük a tejfölt és a joghurtot. Időközben a burgonyát héjában megfőzzük, meghámozzuk, beleaprítjuk a tejfölös-fűszeres mártásba, ha szükséges, még sózzuk és borsozzuk, aztán mehet a hűtőbe. Másnap már nincs vele más dolog, mint a saláta keveréket tálra rendezni, középre felhalmozni a burgonyasalátát, és a keményre főtt tojásokkal körberakni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése