2015. november 23., hétfő

Krumplistészta

Nem értem, hogyhogy nincs még fent a blogon ez a nagy kedvenc. Hogy mitől nagy kedvenc? Az egyszerűségétől. A tiszta ízeitől. Hogy gyakorlatilag bármikor összedobható. Hogy gyorsan elkészül. Hogy lehet mellé savanyú uborkát, uborka salátát enni. Hogy olcsó. De ez mind kevés lenne, ha nem lenne olyan őrületesen finom.
Krumplistésztát egyébként két módon is lehet készíteni. Én sokáig azt a módszert követtem, hogy először főztem egy adag paprikás krumplit rövid lével, majd kissé összetörtem a krumplit, és beleforgattam a kifőtt tésztát. Ennek a módszernek az a hátulütője, hogy az ember nem mindig találja el, mennyi lé maradjon a paprikáson, és ha ezt nem jól lövi be, akkor a krumplistészta szottyos, nedves lesz, az pedig a halálom.
Ezért jó néhány éve már úgy készítem a tésztát, hogy a hagymát ledinsztelem, egy másik edényben megfő a krumpli, egy harmadikban a tészta, majd a hagymára megy a krumpli, végül a tészta. Nekünk így sokkal jobban bejön. Te meg majd eldöntöd, hogyan szereted.


Hozzávalók 4 személyre:

60 dkg burgonya
1 nagy fej vöröshagyma
zsiradék, ki mit szeret, használ
50 dkg kockatészta

bors
pirospaprika

Elkészítés:

A zsiradékon a nagyon finomra vágott, megsózott hagymát puhára dinszteljük, akár egy-két evőkanálnyi vizet is adhatunk hozzá, hogy biztosan puha legyen, ne maradjon ropogós.
Egy másik edényben odatesszük főni az apró kockákra vágott krumpit. Figyeljünk oda, hogy a víz elég sós legyen.
Egy harmadik edényben pedig megfőzzük a tésztát.

Amikor a hagyma megpuhult, megszórjuk pirospaprikával, borssal, a puha krumplit rászedjük, fakanállal megtörjük, összeforgatjuk, hogy mindenhol szép paprikás legyen. A lecsöpögtetett tésztát több részletben a krumplihoz adjuk, kíméletesen átforgatjuk. Ha szükséges, még sózzuk és borsozzuk.

Ha ügyesen logisztikázunk, elsőnek odatehetjük a krumpit főni, ha elég picire vágtuk, nagyon gyorsan megpuhul. Addig párolódhat a hagyma a serpenyőben, mehet rá a krumpli. Végül pedig a még forró krumplis lábasba meleg vizet engedve, azt felforralva kifőzhetjük a tésztát, így spórolunk egy edényt a mosogatásnál :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése