2015. november 21., szombat

Gyökérkenyér

Régi recept, régesrégi, az internet mélységes mély bugyraiból előbányászott fotó. De a kenyér ugyanolyan jó most is, mint akkor volt.


Hozzávalók:

50 dkg liszt (35 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 15 dkg fehér liszt)
5 gr szárított élesztő
12 gr só
4 dl langyos víz
különböző magok keveréke a szóráshoz


Elkészítés:


A tésztához valókat - a magok kivételével - fakanállal masszává kevertem egy tálban. Csak semmi cécó, legyen mindenhol nedves a liszt, ennyi elég is. Folpackkal lefedtem, feltettem a szekrény tetejére, ott van a legmelegebb, és 12 órán rá se néztem.
Másnap erősen lisztezett felületre borítottam a tésztát, kettévágtam, rudat formáltam belőle, négyszer-ötször megtekertem a rudat, majd sütőpapírral bélelt tepsire emeltem, és egy órán át kelesztettem. Aztán megspricceltem vízzel, rászórtam a magokat, és betettem a 180 fokos sütőbe, amibe előzőleg betettem egy kis lábasban forrásban lévő vizet. Így jó gőzös sütőben sült a kenyérke. Nem néztem meg, mennyi időt töltött a szoliban, de amikor a héja már kopogós, és az alja se nyers, ki lehet venni a sütőből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése