2015. augusztus 12., szerda

Szederleves hidegen

Az egyik legkedvesebb gyümölcsöm a szeder, ha finom édes. Mohánál olvastam a receptet, és már akkor tudtam, mikor olvastam, hogy nem lehet rossz. Aztán első alkalommal, mikor elkészült, el voltam tőle ájulva, de nemcsak én, hanem családilag mindenki. Úgyhogy most, mikor a Bosnyákon például 498 forintért is van szeder - és ezzel az egyik legolcsóbb gyümölcs a piacon -, egyfelől rakok el egy jelentős mennyiséget a fagyasztóba, másfelől pedig akár kétnaponta is elkészítem ezt a csodás levest. Ami igazából egy turmix, de annak aztán pazar!


Csodás lila színnel is megajándékoz a pazar íz mellett :)

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg szeder
3 dl habtejszín
6-8 dl almalé
egy kevés porcukor
ízlés szerint őrölt fahéj, szerecsendió, citromhéj
menta a tálaláshoz

Elkészítés:

A szedret az almalével és néhány levél mentával összeturmixoljuk, majd átszűrjük egy sűrű szűrőn, mert a magok ebben az ételben nem kívánatosak. Az átszűrt léhez hozzáadjuk a tejszínt, a fűszereket, alaposan lehűtjük, friss szedret adhatunk hozzá "betétként", de a mentát se hagyjuk el belőle!

TIPP: Őszibarackkal, sárgabarackkal, de áfonyával is el tudom képzelni...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése