2015. augusztus 8., szombat

Jegeskávé de lux




Bitang meleg van. Már csak fagyin és dinnyén élünk. Meg kávén, mert az elmaradhatatlan. Ma megkívántam egy súlyosan egészségtelen változatát, és nem félek közreadni sem.

Hozzávalók:

1 erős dupla presszó kávé kihűtve
1 dl tejszínből vert hab, kevés porcukorral édesítve
1 nagy gombóc vanília fagylalt
1 evőkanál csokoládé likőr

Elkészítés:

A kávét lefőztem, a klasszikus módszerrel lehűtöttem, azaz két hideg pohárba oda-vissza öntögettem, minél magasabbról, a poharakat időnként hideg vízzel visszahűtöttem. Néhány perc alatt nagyon sokat veszít a kávé a melegségéből. Amíg a habot vertem, betettem a poharat kávéstól a mélyhűtőbe.
Felvertem a tejszínhabot, előkerestem a likőrt és a fagyit is elővettem a mélyhűtőből. Első réteg fagylalt, második réteg a hideg kávé, harmadik a tejszínhab, tetejére meg a csokilikőr. Perfekt volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése