2015. július 9., csütörtök

Gluténmentes, gyümölcsös, villámgyors

Limara receptjét a legnagyobb hőségben láttam meg a közösségi oldalon, és azonnal elhatároztam, hogy meg is sütöm. Az akció a tegnapi viharig váratott magára, amikor is a konyhában addig meglévő 32,2 fok 28 fokra zuhant le, így elérkezettnek láttam az időt este 9 tájban, hogy szép csöndesen összeállítsam a tésztát, aztán mikor megsült, egy-egy kistányéron csak beadtam a fiúknak, akik addig észre sem vették, hogy valami készül a konyhában.
A sütemény gluténmentes, pillanatok alatt összeállítható egy műanyag tálban, és 20 perc alatt megsül. Kívánni sem lehet egyszerűbbet.


Hozzávalók:

17 dkg rizsliszt
6 dkg keményítő
3 dkg kakaópor
1 evőkanál útihéjfű maghéj (ez remek nedvszívó anyag, Limara szerint elhagyható, ha épp nincs otthon, nekem van)
1 csomag sütőpor (én sütőport és szódabikarbónát vegyesen használtam, mert volt egy bontott, de nem teljes sütőporom, el akartam használni)
10 dkg porcukor (az eredeti receptben 15 dkg van, én ezt lecsökkentettem, és inkább a tetejére szitálok egy keveset annak, aki igényli)
3 tojás
1 dl olaj
2 dl tej (rizstejet használtam)
1 teáskanál vanília kivonat
1 mokkáskanál só
3 nektarin
2 sárgabarack

Elkészítés:

A száraz anyagokat összekevertem, hozzáadtam a tejet, tojásokat és az olajat, alaposan elkevertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a meglehetősen híg masszát, A barackokat kis darabokra vágtam, belepotyogtattam a masszába, amit aztán 175 fokon 20 percig sütöttem.

Szerintem nagyjából bármilyen gyümölccsel tökéletes lehet. A cukor helyettesíthető eritrittel, xilittel, fruktózzal, aki melyiket használja és preferálja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése