2015. március 23., hétfő

Csicseriborsó kung pao módon

Rajongok a kínai konyháért, de már régóta nem eszem kínai étteremben. Wang mester éttermébe nemigen jutok el, máshol meg már nem vagyok hajlandó megenni a zselatinos, nátrium-glutamátos, ételnek kinéző dolgokat. Nekem magamnak ritkán van időm ilyesmivel pepecselni, hisz tudvalevő, hogy az ázsiai ételek általában hamar elkészülnek, ám előkészítési idejük akár többszöröse is lehet a főzési időnek. Rajongásom állandó tárgya a kung pao (gung bao) csirke. Volt egy étterem a belvárosban, az Október 6. utcában vagy 15 éve, ott ettem életem legjobb kung pao csirkéjét egy kínai étteremben, ami nem gyorsétkezde volt. Mióta az bezárt, nélkülözni vagyok kénytelen ezt a kedvencemet. De most új szerelem van az életemben, ez pedig a csicseriborsó kung pao módra.


Hozzávalók:

2 doboz csicseriborsó konzerv (én most egy csicserit és egy lóbabot használtam)

marinád:
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál rizs ecet
1 evőkanál méz
1 evőkanál olvasztott kókuszzsír
1 evőkanál arrowroot por vagy kukoricakeményítő

plusz még
2 evőkanál kókuszzsír
2,5 dl kung pao szósz
2 gerezd fokhagyma
1 ujjnyi gyömbér
1/2 teáskanál chili pehely vagy néhány karika friss chili

a díszítéshez újhagyma karikák, korianderzöld, aprított mogyoró, chili karikák

Elkészítés:

A metódus roppant egyszerű. Egyetlen buktatója van a dolognak, és az a kung pao szósz. Én most készen kaphatót használtam (Tesco nemzetközi polc, angol termék, nem olcsó, de kétszer is lehet vele főzni, most csak a felét használtam el), de elkészíthető házilag is.
A borsót (és a babot) leszűrjük, alaposan leöblítjük. A marinádhoz valókat összekeverjük, ráöntjük a csicserire, és egy órát állni hagyjuk. Ha letelt a pácolási idő, egy serpenyőben megforrósítjuk a 2 evőkanál kókuszzsírt, ráöntjük a csicserit, ráreszeljük a fokhagymát és a gyömbért, végül ráöntjük a kung pao szószt. Felforraljuk és gyakorlatilag készen is vagyunk.

Köretként rizst adtam mellé, bőven megszórtam az ételt hagyma- és chili karikákkal, korianderrel. Bűnös egy élvezet, mondhatom...

4 megjegyzés:

  1. Nem ehhez a recepthez fűződik a megjegyzésem, ezért ne haragudj. De emlékszem a régi blogodban a nagymamád kalács receptjére. Húsvét közeledtével beírnád ide is? Nagy hiba volt, hogy nem mentettem át magamnak.Köszi. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Megtaláltam :) http://ahogyeszikugypuffad.blogspot.hu/2013/03/husveti-kalacs-ahogy-nagyanyam-csinalta.html

      Törlés
  2. Köszönöm. Éva

    VálaszTörlés