2015. január 17., szombat

Sajtos burgonyagombóc

A Facebookon jött szembe velem ez a recept, azonnal ki is próbáltam, mert ami krumpliból van, az rossz nem lehet. Ha pedig még sajt is kerül mellé, akkor meg egyenesen pöpec. És így is lett, nem csalódtam benne. Végtelenül egyszerű, mindenféle rántott étel mellé kitűnő köret, én speciel tejfölös uborkasalátával toltam, és nagyon finom volt. Köszi a receptet, Kifőztük magazin.


Hozzávalók:

60 dkg főtt burgonya
15-20 dkg sajt
1 tojás
12-15 dkg liszt

bors
őrölt szerecsendió
friss petrezselyem
zsemlemorzsa

Elkészítés:

A burgonyát meghámozzuk, nagy darabokra vágjuk, megfőzzük, leszűrjük. Amikor már nem tűzforró, de még meleg, krumplinyomóval áttörjük. Amikor a többi hozzávalót beletesszük, inkább hideg legyen már, mint meleg. Mehet bele a reszelt sajt, a tojás, a fűszerek, ezekkel keverjük el a masszát, majd adjuk hozzá a liszt kétharmadát. Közismert tény, hogy a krumpli minőségétől függ a burgonyás tésztákban a liszt mennyisége, úgyhogy adagoljuk a liszt mennyiségét addig, amíg jól formálható, nem ragacsos állagot nem kapunk. Szórjuk bele a petrezselymet, aztán nedves kézzel formáljunk a masszából apró gombócokat (ha csak falatnyiak, szerintem az a gusztusos), hempergessük zsemlemorzsába, süssük szép pirosra forró zsiradékban.

Salátával, mártogatóval, savanyúsággal tökéletes főétel is lehet, de köretnek sem utolsó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése