2014. július 12., szombat

Cukkini krémleves



Van egy közepes méretű túltermelési válság nálunk cukkiniből, mert kaptam a lányomtól is, és Misi barátomtól is néhány igazán szép példányt. Nagy újdonság ez nekem, nekem, aki mindig a piacon vettem a cukkinit. És most hipp-hopp, ott figyel a kamrában jó pár darab. Készül belőle a hétvégén sütemény - igen, sütemény! -, de most összedobtam egy végtelenül egyszerű, nagyon ízletes levest, amit az egyik TV Paprikás sorozatomból lestem el. Szeretem a munkámat, szeretek inspirálódni azokból a sorozatokból, amelyeknek én vagyok a lektora - most éppen három ilyen van. Nagyon ajánlom ezt a levest, a mai esős, szürke, vigasztalan hétköznapon különösen, de szerintem ez hidegen is finom lehet. Talán még idén lesz alkalmunk azt a változatot is kipróbálni.

Hozzávalók:

60-70 dkg cukkini héjával, kimagozva, fél karikákra vágva
1 db nagyobb méretű krumpli
1 fej vöröshagyma
1,5 liter zöldség alaplé

bors
citrombors
1 csokor petrezselyem
50 ml tejszín (elhagyható)

Elkészítés:

A felaprított cukkinit, burgonyát, hagymát lábasba tesszük, felöntjük az alaplével, sózzuk, borsozzuk, és puhára főzzük a zöldségeket. Turmixgép poharába öntjük, beledobunk egy csokor petrezselymet is, szárával együtt, mindezt simára turmixoljuk. Visszaöntjük a lábasba, löttyintünk hozzá egy gondolatnyi tejszínt, ha akarunk, de ha nem, anélkül is finom, megkóstoltam. Sózzuk, borsozzuk még, ha szükségesnek találjuk, és már lehet is tálalni. Íze gazdagítható fokhagymával, szerecsendióval, úgyhogy használjuk bátran kedvenc fűszereinket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése