2014. június 17., kedd

Dupla áfonyás muffin

A muffin egy minimál édesség, nálam mindig akkor kerül műsorra, ha nincs túl sok időm a konyhában balettozni, de szeretném a családot valamivel kényeztetni. Vagy amikor átgondolatlanul áfonyát vásárolok a piacon, és nem akarom, hogy tönkremenjen, mert az áfonya sosem olcsó... Ja, hogy a képen nem láttok muffint? Nos, ennek az a magyarázata, hogy az Ikeában árusított muffin kapszlik sokkal nagyobbak, mint a nálunk kapható, szabványos muffin forma, nem tudtam belepasszírozni a papírkosarakat a formába, így anélkül tettem tepsire, és a vékony papír nyilván nem tartotta meg a terülni készülő tésztát. De a formájától eltekintve isteni finom lett.



Hozzávalók:

15 dkg zabpehelyliszt
15 dkg csökkentett szénhidrát tartalmú liszt (túlsúllyal nem rendelkezőknek: 30 dkg liszt)
12 dkg kókuszvirág cukor (15 dkg cukor)
1 nagy tojás
1 csomag sütőpor
2,5 dl tejszín (gyanítom, hogy a zabpehely liszt miatt ez kevésnek bizonyult, tejet adtam még egy löttyintésnyit a tésztához pluszban)
4 evőkanál olaj
egy csipet só
egy marék aszalt áfonya
10 dkg friss áfonya (ribizli, esetleg málna is megfelel a célnak)

Elkészítés:

A száraz anyagokat egy tálba mértem, hozzáadtam a friss gyümölcsön kívül minden egyéb alapanyagot, nagyjából összekevertem az elemeket. Nem kell túlkeverni, a muffin tésztája már akkor megfelelő, ha a száraz anyagok mindenütt átnedvesedtek. Formákba adagoljuk a tésztát (normál esetben kétharmadáig töltsük meg a papírformákat, amelyekkel kibéleltük a műanyag vagy fém formát), és a friss gyümölcsöt dugdossuk bele a tésztába. Ha előbb adnánk hozzá az alaphoz, péppé menne, az pedig nem cél.
180 fokos sütőben 30 percig sült, és a munka dandárját a fiam végezte, mint cukrász tanonc:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése