2014. április 11., péntek

Paradicsomos kölesgombóc

Zöld múzsa blogjában olvastam a receptet, és két napig motoszkált a fejemben, mire nekiugrottam. Nekem nagyon ízlik, nyilván húsimádó férfiak elhúzzák kissé a szájuk szegletét. Én az enyémnek rántott pulykamellet szervíroztam mellé...
És hát nagyon jó helyzetben vagyok, nekem nem kell bolti paradicsomot venni hozzá, csak fel kell nyúlnom a spájzban a polcra, és leemelni a magam főzte sűrű, fűszeres paradicsomszószt.


Hozzávalók:

2,5 dl hántolt köles
7 dl házi paradicsom szósz vagy bolti passata
egy kis póréhagyma vagy egy csomag újhagyma
3 db halványítózeller szár
10-15 dkg gomba
2 gerezd fokhagyma
1 sárgarépa
szárított oregánó, rozmaring
a tálaláshoz reszelt parmezán
olívaolaj

Elkészítés:

A kölest megmossuk, és 2,5-3-szoros mennyiségű só vízben odatesszük főni. Kb. 10 perc alatt meg is puhul. Hagyjuk kihűlni.
Egy serpenyőben az olívaolajon szotírozzuk az összevágott zöldségeket. A sárgarépát hasítsuk hosszában félbe, és uborkagyalun vágjuk vékony szeletekre, úgy kerüljön az edénybe. Amikor az edény tartalma kicsit megpirult, öntsük fel a paradicsomlével. Az enyém fűszerezett, van benne bazsalikom, oregánó, rozmaring, a boltit használóknak ezt utólag kell hozzáadniuk. Forrósítsuk fel a szószt, közben nedves kézzel formáljunk gombócokat a kölesből, és tegyük a mártásba. Forraljuk fel ismét, hogy a gombócok is forróak legyenek, és máris tálalható. A tányéron lévő adagra tépkedjünk friss bazsalikomot, szórjuk meg parmezánnal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése