2014. április 5., szombat

Körözött, a tavaszi klasszikus


A körözöttet sokféleképpen elő lehet adni, én azt a variációt, amelyikben nincs juhtúró, kevéssé preferálom. Az én változatom így készül:


Hozzávalók:
 
20 dkg juhtúró (lehetőleg ne legyen nagyon csípős, a Fehérvári úti csarnokban az emeleten van egy tejes, aki házi tejet is árul, fantasztikus juhtúrója van. Lehet egy kevés tehéntúróval dúsítani a krémet, ha sok embernek készül, de azért nekem a tisztán juhtúrós az igazi)
10 dkg vaj, éspedig szigorúan vaj, nem margarin
egy csokor zsenge újhagyma
egy mokkáskanálnyi mustár, tényleg elég egy mokkáskanálnyi, nem több, mert elviszi az ízét, pedig nem az a cél
őrölt köménymag, ezt sokan nem szeretik, szerintem mértékkel nagyon kell a körözöttbe
pirospaprika, jóféle, nem gagyi
bors
, de csak akkor, ha tényleg kell
szükség esetén sűrű tejföl
 
Elkészítés:
 
Nem túl bonyolult: a hozzávalókat habosra-krémesre keverjük. Először a túrót a vajjal és mustárral, aztán mehetnek hozzá az ízesítők-színesítők, végül pedig eldöntjük, van-e szükség a tejfölre. Legjobban rozskenyérre kenve szeretem, vagy ellenkezőleg: pihekönnyű, ropogós héjú fehér kenyérre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése