2014. április 6., vasárnap

Baconbe göngyölt sertésszűz vele sült burgonyával

Ideális olyan napokra - akár hétvégén is -, amikor nincs időnk vagy kedvünk hosszan a konyhában tölteni az időt. Összeállítása legfeljebb tíz perc, sütése 40, tehát egy óra alatt csodálatos ebéd/vacsora tálalható az éhes népeknek. A sertésszűz remekül fagyasztható húsféleség, tehát ha van a mélyhűtődben egy-két darab, nyert ügyed van. Én ezt most frissen vettem a piacon, és nagyon jól döntöttem, mert a mai kertészkedős, virágültetős napon pont ennyire futotta csak az energiából.





Hozzávalók 4 személyre:

egy nagyobb darab sertés szűzpecsenye
fejenként 2 db burgonya
egy csomag bacon
2 kisebb vöröshagyma
4-5 nagy gerezd fokhagyma
rozmaring
olívaolaj
bors

Elkészítés:

A húst megmossuk, szárazra töröljük, a hártyákat letisztítjuk róla. A szalonna szeleteket kiterítjük egy deszkára, ráhelyezzük a megborsozott húst, és feltekerjük. Egyáltalán nem baj, hogy a szalonna több rétegben veszi körül a szűzpecsenyét.
A krumplit és a hagymákat megtisztítjuk, a krumplit karikára, a hagymákat negyedbe, nyolcadba vágjuk nagyságuktól függően, majd egy kissé kiolajozott tepsibe vagy sütőtálba szórjuk mindet. Ráfektetjük a a bebugyolált húst, a rozmaringot kisebb darabokra vágva a krumplira tesszük, és 170 fokon 40 percig sütjük. Ennyi idő alatt a krumpli megpuhul, a hús megsül. Én a végén adtam még neki pár perc grillt is. Savanyúsággal (és utána egy londoni szelettel...) királyi ebéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése