2014. március 11., kedd

Vöröslencse-krémleves

Addig próbáljátok ki, amíg a jó idő meg nem érkezik, mert szerintem ez tipikusan az az étel, amit egy hűvös nap hűvös estéjén kanalaz szívesen az ember. Tegnap reggel a férjem úgy ment el itthonról, hogy nyomatékosan felhívta rá a figyelmemet: nagyon sok (kétszer 5 dkg, az nagyon sok?) élesztő van itthon, tehát nem volt nehéz dekódolni az üzenetet, valami kelt tésztát szeretne vacsorára. Így készült a beignet. Na de milyen leves legyen előtte? "Valami zöldségleves" - volt a válasz, ezzel túl messzire nem mentem, és ahogy végiggondoltam a zöldséges fiók választékát, legfeljebb cukkini levest főzhettem volna. Vagy szárazbabot, krumplit, borsót, de valahogy egyikhez se volt kedvem. Így aztán felütöttem az Egytálételek című könyvemet (ami a maga nemében elég jó, de annyira kiábrándító fotók vannak benne... jaj...), és meg is találtam mai elbeszélésünk alanyát.


Hozzávalók:

20 dkg vöröslencse megmosva, lecsöpögtetve
1 fej vöröshagyma apróra vágva
1 szál sárgarépa apróra vágva
2 szál szárzeller apróra vágva
1 nagyobb gerezd fokhagyma apróra vágva
1 teáskanál majoranna
1/2 teáskanál kakukkfű
1 teáskanál őrölt római kömény
só, bors
1 lime
2 liter húsleves
petrezselyemzöld
chili
olaj

Elkészítés:

Az olajra rádobom a hagymát, fokhagymát, répát, zellerszárat, és finoman elkezdem párolni őket. 5-6 perc kevergetés után hozzáadom a majorannát, kakukkfüvet, római köményt, egy percig pirítom, majd jöhet a lencse, a só, a bors és a húsleves. Felforralom és puhára főzöm a zöldségeket. Ha készen van, botmixerrel eldolgozom, hozzáadom a citrom levét, esetleg a chilit, ha használok. Amennyiben szükséges, egy kis vízzel korrigálom a sűrűségét. Tálaláshoz petrezselyem és frissen őrölt bors jár hozzá.

A recept az Egytálételek című könyvből való.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése