2014. március 17., hétfő

Francia fehérboros, fokhagymás csirke

Májusban 5 teljes napot Párizsban fogok tölteni. Harmadszor térek vissza a fények városába, de most is izgatottan várom a találkozást. Gondoskodtam róla, hogy olyan programok is legyenek majd az öt nap alatt, amikben eddig még nem volt részünk, így aztán felmegyünk a Montparnasse-torony tetejére, elmetrózunk Versailles-ba, de a legnagyobb különbség az előző utazásokhoz képest, hogy most nem szállodában fogunk lakni, hanem egy nagyon helyes francia fiatalember lakásában. Közel a Bastille-hoz, tőszomszédságában az egyik legjobb párizsi piacnak. Így aztán főzni is fogok Párizsban, megmondom őszintén, már alig várom! Addig is Mautner Zsófi receptjével hangolódom...



Nem ez a legfotogénebb recept a blogon, de mindenképpen ajánlom kipróbálásra, finom!

Hozzávalók:

5 csirke felsőcomb filé (de nagyon jó lehet mellből is)
3 fej fokhagyma gerezdekre szedve
3 dl fehérbor
2 dl tejszín
1 evőkanál keményítő
kakukkfű
bors
olaj

Elkészítés:

A fokhagyma gerezdeket megtisztítjuk, majd forrásban lévő vízben egy percig főzzük őket. Ha letelt az idő, leszűrjük, félretesszük a fokhagymákat. Egy akkora serpenyőben, amekkorába beleférnek a combok, olajat melegítünk, mindkét oldalukon megkapatjuk a combokat. (És most bőr nélkülit használtam, tökéletes volt.) Ha már színe van a húsnak, vegyük ki egy tányérra a darabokat, a visszamaradt olajra öntsük rá a bort, nagy lángon forraljuk fel, majd dobjuk bele a fokhagyma gerezdeket, és pakoljuk vissza a húst. Szórjuk meg sóval, borssal, kakukkfűvel az egészet. Ezen a ponton eltértem Zsófi receptjétől, pusztán figyelmetlenségből, de én így fogom ezentúl is készíteni ezt az ételt. Szóval ekkor ráöntöttem a tejszínt, lefedtem a serpenyőt, és szépen halkan puhára pároltam a húst. Amikor már átment rajta az ellenőrzésképpen beleszúrt hústű, újra kiszedtem a húsokat a tányérra, egy evőkanál étkezési keményítőt elkevertem egy kis tejszínes pecsenyelével, majd besűrítettem a mártást. Visszaraktam bele a húsokat, megkóstoltam, adtam még hozzá egy kevés kakukkfüvet, és kész is volt az ebéd. 30 perc, mennyei élvezet.  Rizst ajánlok hozzá köretként.

1 megjegyzés: