2014. február 3., hétfő

Thai csirkeleves


Az alaprecept Macitól származik, nem sokat változtattam rajta,  stabil helye van a konyhámban ennek a fantasztikusan harmonikus ízű, könnyen elkészíthető levesnek.Igaz, néha el kell menni főzés előtt az Ázsia boltba bevásárolni, de hát ezt azért annyira nem szoktam bánni ;-)
 

 
Hozzávalók:
1 nagy csirkemell filé, kb. 50 dkg
1 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál piros currypaszta
2 nagy doboz kókusztej
3 dl csirke alaplé
2 szál thai citromfű
3 kaffir lime levél
1 teáskanál kurkuma
1 darab galanga gyökér

bors
1 teáskanál őrölt koriander
1 dl tejszín
1 szál sárgarépa
20-25 dkg apró szemű gomba
néhány brokkolirózsa
egy marék rizstészta
 
Elkészítés:
A húst falatnyi darabokra vágtam, és az olajon megpirítottam. Amikor már színt kapott, beledobtam az összenyomott fokhagyma gerezdet is. A következő a currypaszta, amivel óvatosan bánjunk, mert nagyon karakteres, csípős íze van, inkább később adjunk még hozzá, minthogy eltúlozzuk a mennyiségét. A currypasztával is pirítottam még a húst, mellédobtam a gombát és a répát felszeletelve, majd hozzáadtam a két doboznyi kókusztejet, a csirke alaplevet, megsóztam, borsoztam, beletettem a kurkumát és a koriandert, a nagyobb darabokra vágott galangát, végül a citrom(fenyér)füvet is. Ezeket előtte a húsvágó deszkán a klopfolóval megveregettem, hogy a szétzúzott rostok könnyebben adják ki fantasztikus ízüket. Ezt az ízélményt fokoztam még néhány kaffír lime levéllel. Amíg a leves főtt, egy hőálló edényben leforráztam a rizstésztát, lefedtem, hagytam megpuhulni. KB. 15 perc múlva leszűrtem, félretettem, ez lett a leves betétje. Mielőtt a leves teljesen elkészül, beledobtam az apró virágokra szedett brokkolit, hogy ne főjön péppé, hanem maradjon egy kis tartása. Mielőtt lezárnánk a leves alatt a tüzet, végezzünk egy utolsó kóstolást, kerekítsük az ízeket szánk íze szerint. Én ha sótlannak találom a levest, egy evőkanál halszósszal szoktam korrigálni rajta. Néhány csepp lime lével is alakíthatunk az ízvilágon.
Tálaláshoz nagyon szeretem az újhagymát használni, vékony karikákra vágva, valamint elengedhetetlen kellék a frissen aprított koriander is.


 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése