2014. január 29., szerda

Brokkolis csirkemell

Amíg készítettem ezt az ételt, azon gondolkoztam, hogy milyen jó, ha az ember megtanul típusokban gondolkodni. Mármint étel típusokban. Nálunk gyakran hangzik el a mondat: úgy ennék valami tejszíneset! És ilyenkor mindannyian tudjuk, milyen típusú ételre gondol a másik. Mivel a tejszínes, ragus ételekhez legjobban - szerintem - a csirke- és pulykamell illik, szinte mindig ebből készítem az ilyen jellegű ételeket. Nem vagyok híve annak, hogy nehézzé, hizlalóvá tegyük ezeket a fogásokat mondjuk lisztes sűrítéssel, szeretem ellenben friss fűszerekkel, zöldségekkel egészségesebbé tenni őket. Ráadásul pompás lehetőség arra, hogy az otthon fellelhető, kallódó, vagy maradék alapanyagokat hasznosítsuk. Így készült a mostani kreáció is abból, amit a hűtő kiadott.

Hozzávalók:

egy nagyobb csirkemell  falatnyinál valamivel nagyobb darabokra vágva
50 dkg brokkoli rózsákra szedve, egy kevés szárrészt rajta hagyva
1 bio húsleves kocka, vagy maradék húsleves
1 nagy csokor petrezselyem
1 mokkáskanál pirospaprika
bors
2 gerezd fokhagyma
3 dl 30 %-os tejszín
olaj
a tálaláshoz párolt rizs

Elkészítés:

A húslevesben néhány perc alatt roppanósra főzöm a brokkolit. Leszűröm, a levet félreteszem. Az olajat felmelegítem egy akkora serpenyőben, amiben a hús kockák egy rétegben elférnek. Átsütöm rajta a csirkemell kockákat, majd amikor már mind kifehéredett, megsózom, és annyi húslevest öntök rá, ami szűken ellepi. Elkezdem a húst párolni, addig pótolom az elpárolgott folyadékot, amíg a hús puha nem lesz. Ekkor felöntöm a tejszínnel, belereszelem a két gerezd fokhagymát, megszínezem egy kevés paprikával (ne legyen piros, de sápadt fehér sem a mártásunk), ha szükséges, még sózom, borsozom. Felforralom a tejszínt. Hozzáadom a húshoz a brokkolit és a petrezselymet, összemelegítem, és ha a tejszín kellőképpen besűrűsödött, késznek nyilvánítom az ételt. Rizzsel tálalom.

Variálható karfiollal, szezonjában zsenge karalábéval, borsóval, répával, bébikukoricával, bármilyen zöldséggel, amihez kedvünk támad.Köretként spagettit, farfallét, rizst tálalhatunk, az étel jellegének megfelelően.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése