2013. december 8., vasárnap

Csokiszalámi

Újabb évek óta húzódó terv: pipa! Elkészült ma a régóta vágyott csokiszalámi, és bátran állíthatom, beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Egyetlen dolgon fogok változtatni, amikor a következő adag készül - mert az nem kétséges, hogy az a két incifinci rudacska nem lesz elég -, mégpedig a diót apróbbra kell vagdosni, mert ahogy a mai adagba belekerült, eléggé megnehezíti a szép szeletelést.
Az eljárás roppant egyszerű, nagyjából tíz perc alatt lehet végezni az egésszel, érdemes hát nekiállni.


Hozzávalók:
15 dkg vajas keksz, készen kapható, bolti, nem háztartási keksz
10 dkg jó minőségű csokoládé
10 dkg vaj, nem margarin
3 evőkanál rum, nem aroma
5 dkg aprított, megpirított dió
3 dkg aszalt gyümölcs, lehet áfonya, barack, apróra vágva
kisujjnyi cukrozott gyömbér apróra vágva

Elkészítés:

A kekszet a késes aprítómban összedaráltam. Nem tettem a gépbe minden darabot, hármat-négyet csak kézzel törtem össze. Vízgőz fölött összeolvasztottam a csokoládét és a vajat, ráöntöttem a kekszmorzsára. Hozzáadtam a rumot, az aszalt gyümölcsöket, és alaposan összekevertem a masszát. Hűtőbe tettem fél órára, hogy a csoki és a vaj kissé visszadermedjen, majd sütőpapíron két rudat formáltam. Ezután a sütőpapírra porcukrot szórtam, abban meghempergettem a szalámikat, hogy megkapják a szalámikat megillető nemes penész réteget. Folpack fóliába tekertem szorosan, két végét jól megcsavargattam, hűtőbe tettem dermedni az édességet. Isteni lett!

EXTRA TIPP: A csokiszalámit természetesen adhatjuk ajándékba is, biztosak lehetünk benne, hogy a megajándékozott imába foglalja majd a nevünket, ha megkóstolta az édességet. Még egyedibbé tehetjük az ajándékot, ha zsírpapírba csomagoljuk a szalámit (a folpackot szerintem hagyjuk azért rajta, hogy ne száradjon ki). Ehhez keressünk egy csinos karácsonyi stemplit, mondjuk ilyet:

a kép forrása: http://www.pinterest.com/pin/464152305317411938/

Terítsük ki a zsírpapírt az asztalra, fogjunk egy új mosogatószivacsot, egyenletesen festékezzük meg. Használjunk piros, zöld, ezüst vagy arany akrilfestéket. A nyomdával paskoljuk meg a szivacsot, hogy festékes legyen, utána indulhat a nyomdázás! :) Nyomdát készíthetünk dugóból, krumpliból, ha van otthon tintapárnánk, az is jó használatot tesz, de anélkül is elkészíthető az egyedi ajándék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése