2013. november 16., szombat

Sütőtökös muffin

Nagy barátja vagyok a sütőtöknek. Szeretem a belőle készült levest is, nem tartom elvetemült ötletnek húsok mellé köretnek, mégis legjobban talán egyszerűen megsütve szeretem, úgy, ahogy nagyanyám sütötte nekünk gyerekkorunkban. A sütőtök egészséges is, hihetetlenül erőteljes színével első osztályú hangulatjavító is, ráadásul október-novembertől megfizethető áron kapható a piacon, zöldségesnél, de még a szupermarketek polcairól sem hiányzik. Ezúttal muffinba került.


Hozzávalók:
30 dkg liszt
25 dkg barnacukor (érdemes ezt használni, sokkal teltebb, jellegzetesebb ízt kapunk, mint az egyszerű kristálycukorral, de helyettesíthető nyírfa cukkorral, eritrittel is)
45 dkg tökhús
4 db tojás
csipet só
1 púpozott teáskanál őrölt fahéj
1 mokkáskanálnyi őrölt szegfűszeg
1 csomag sütőpor
175 ml olívaolaj

Elkészítés:
A tököt meghámoztam, kisebb kockákra vágtam, és betettem a késes aprítóba. Megforgattam, majd hozzáütöttem a tojásokat, így könnyen és gyorsan csinált a gép csodás színű masszát a tökből. Ezt átkanalaztam egy műanyag tálba, hozzáadtam a többi anyagot, és csak annyira kevertem össze, hogy a liszt mindenütt nedves legyen.
Papírkapszlikkal bélelt muffin formába kanalaztam a matériát, de jutott belőle egy mini kuglóf- és egy mini kenyérformába is. 180 fokon 30 percig sültek.
Apróra darabolt dió, mandula biztosan jót tesz neki.

Nehézségi fok: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése