2013. november 19., kedd

Bagel

Imádom a bagelt, ahogy ezt már egy előző posztomban is írtam. Ma végre megint van alkalom, hogy elkészítsem, a lányom jön haza egy kis anya-lánya napozásra:) Strandra ugyan nem megyünk, de mivel biztosan nem reggelizett és hosszú út áll mögötte, sütöttem neki egy adaggal. És ha már így alakult, én is eszem belőle persze.




Hozzávalók:
 50 dkg liszt
7 gr porélesztő
2 evőkanál cukor
2 teáskanál só
3 dl meleg víz
3 dkg tejpor
tojássárgája a kenéshez

Elkészítés:

Egy edénybe öntöttem a hozzávalókat, összeállítottam, kidolgoztam. Könnyen kezelhető tészta kerekedik az anyagokból, öröm vele dolgozni. 


Az alaprecepthez képest én kb. 30 percig kelesztettem egy cipóban, azután kinyújtottam, hat darabba vágtam a tésztát, egyenként hosszú oldalú téglalapot formáztam belőle, hosszanti tengelye mentén hurkát sodortam belőle, majd igyekeztem csinosan összeilleszteni a két végét. Ebben az állapotában még kelt vagy tíz percet, majd következett a fürdő: egy kis lábasban vizet forraltam, tettem bele egy maréknyi kristálycukrot, ebben a szolidan gyöngyöző vízfürdőben pancsoltak a karikák fél-fél percet oldalanként. Ezután sütőpapírral bélelt sütőlemezre fektettem őket, megkentem gazdagon tojássárgájával*, megszórtam mákkal és lenmaggal, 20 percet töltött a 180 fokra előmelegített sütőben. 


Lehet kenyérsütő gépben is készíteni, akkor még sokkal egyszerűbb dolgunk van. 
 * a tojásos lekenés el is maradhat, ha sajnálunk emiatt egy tojást felütni, pláne télen, mikor drága a tojás, ugyanis a vizes, mákkal szórt bagelek anélkül is szép színt kapnak, bár tagadhatatlan, hogy tojással kenve még szebbek.


1 megjegyzés: