2013. október 21., hétfő

Whoopie pie

Becsapós desszert. Mindig mást bizonyít, mint amit hinnél róla. Ránézésre bonyolultabbnak tűnik az elkészítése, mint amilyen. És azt gondolnád róla, tulajdonképpen szimpla kis süti, a valóságban pedig egy kis rafinált dög. Eteti magát, mégpedig igen gyorsan. Viszont remekül fagyasztható, kipróbáltam. Néhány darabot nylonba téve töltetlenül betettem a hűtőbe, egy hét múlva elővettem, és pont olyan volt, mint frissen.

Hozzávalók:

11 dkg olvasztott vaj
21dkg kristálycukor
1 tojás
1 kávéskanál vaníliakivonat
30 dkg joghurt
28 dkg liszt
4,5 dkg cukrozatlan kakaó
1 kávéskanál szódabikarbóna

Elkészítés:

A vajat a robotgép táljában habosra kevertem a tojással, hozzáadtam a cukrot, a joghurtot, valamint a vaníliát. Egy másik edényben a liszthez hozzávegyítettem a szódabikarbónát és a kakaót, ez pedig ment a vajas, joghurtos masszába. Nyomózsákból egyforma köröket nyomtam a sütőpapírral bélelt tepsibe, majd 180 fokra előmelegített sütőben 12 percig sütöttem a piskóta korongokat. 

A whoopie pie bármilyen töltelékkel tölthető, ami nem túl folyékony. Ami nekünk nagyon bejött, az az azonos mennyiségű mascarpone és vaj keveréke, ízlés szerint édesítve porcukorral, pikánssá téve annyi citromlével, amitől a krém már savanykás, de nem vadul savanyú.

Nehézségi fok:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése