2013. október 5., szombat

Lekváros-almás táska

Egy újabb Moha recept, ezért is köszönet! A tészta másik fele még a hűtőben várakozik (kicsit sok lett, így kipróbálhatom ma más töltelékkel is), úgyhogy ma sem maradok sütés nélkül!


Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt
2 csomag sütőpor
8 dkg kristálycukor
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
30 dkg túró

töltelék:
50-60 dkg alma hámozva, reszelve
1 citrom leve és reszelt héja
1 teáskanál őrölt fahéj
3 evőkanál kristálycukor
szatmári szilvalekvár, az a jó sűrű fajta
1 tojás

Roppant egyszerű a tészta. A sütőport és a cukrot belekevertem a lisztbe. Egy megfelelően magas edényben az olajat, tejet és túrót a csodálatos botmixeremmel krémmé kevertettem, hozzáadtam a liszthez, és rugalmas tésztát gyúrtam belőle. 3 mm vastagra kinyújtottam, és egy nagy pohárral (10-12 centi átmérőjűvel) köröket szaggattam a tésztából.
A töltelékhez lereszeltem az almát, megszórtam cukorral, fahéjjal, citromhéjjal, és hozzáöntöttem a citrom levét is. 
Következett a tésztakorongok megtöltése. Egy kanálka szilvalekvár, egy kanálka levétől kinyomkodott alma. 


Száraz kézzel összehajtottam a korongokat, villával alaposan összenyomkodtam a szélüket, lekentem tojással, mehettek a sütőpapírral bélelt tepsibe.


180 fokra előmelegített sütőben sültek 25 percig. Tetejüket meghintettem egy gondolatnyi porcukorral, és türelmetlenül vártam, hogy a töltelék kicsit kihűljön, hogy bele lehessen harapni a süteménybe.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése