2013. október 22., kedd

Almás gombóc

Kicsit szkeptikus voltam, amikor a kifoztuk.hu oldalon elolvastam a receptet. De arra gondoltam, egyrészt van itthon minden, ami kell hozzá, meg arra is, miért ne adnék egy esélyt ennek az ételnek? És milyen jól tettem! Már a lányom is kipróbálta, és egyöntetűen amellett döntöttünk, hogy bizonyosan napirenden tartjuk ezt a gombócot. Főleg addig, amíg a szedd magad akcióban Pomázról hazahozott 30 kiló alma el nem tűnik a kamrából:)



Hozzávalók:

1/2 kg alma
20 dkg búzadara
2 egész tojás
2 dl tej
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
őrölt fahéj
egy csipet só
zsemlemorzsa

Elkészítés:

Az almát a reszelő durva fokán reszeljük le, szórjuk meg fahéjjal. Ne legyünk szűkmarkúak, adjunk neki bátran! Egy tálban keverjük össze a grízt, a sót, a cukrot, az olvasztott vajat, a tojásokat és a tejet, majd keverjük a masszához a fahéjas almát is. 10-15 percig hagyjuk állni, ez alatt az idő alatt épp felforr a víz, amiben a gombócokat kifőzzük. Nedves kézzel formáljunk a masszából nem túl nagy gombócokat, főzzük őket addig, amíg feljönnek a víz tetejére, számoljunk még rá két percet pluszban, ezután pedig szedjük ki a szokásos módon megpirított zsemlemorzsába. Fogyasztható lekvárral, de én jobban ajánlom a cukros tejfölt hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése