2013. június 25., kedd

Mogyoróvajas csirke slow cookerben - vagy serpenyőben

Itt egy fotózhatatlan, de remek étel. Amikor finomat akarok főzni, de nem akarok vele sok időt eltölteni, mindig előkerül a szekrényből a slow cookerem. Változatlanul imádom, az elmúlt bő két év során, mióta egymáséi vagyunk, sokszor okozott örömet, és sokszor húzott ki a pácból vendégségek alkalmával. Amit most főztem benne, első olvasatra kissé bizarrnak tűnt. De amikor a fiam azt mondja, hogy anya, ez baromi finom, akkor lehet hátra dőlni és megnyugodni.
A receptet a thecrockpot.hu oldalon találtam, de változtattam rajta.



Hozzávalók 6 főre:
3 filézett csirke felsőcomb
1 filézett csirkemell darabokra vágva
1 nagy vöröshagyma
10 dkg darabos mogyoróvaj
40 dkg hámozott, darabolt paradicsom(konzerv)
2 evőkanál szójaszósz
1 teáskanál chiliolaj vagy egy mokkáskanál chilipor (a csípősségen változtathatunk ízlésünk szerint, de vegyük figyelembe, hogy az erős ízek lassan főzésnél intenzívebbek lesznek)
1 teáskanál őrölt római kömény

1 teáskanál barna cukor
1 nagy gerezd fokhagyma reszelve

Elkészítés:

A csirke darabokat lebőröztem, egyforma darabokra vágtam. Beletettem a darabokat az edénybe, majd elkészítettem a szószt. Ehhez az összes hozzávalót egy tálban alaposan összekevertem, egyneműsítettem, majd a csirkehúsra öntöttem. Bekapcsoltam a főzőt, és magas fokozaton 6 órára magára hagytam. Az idő leteltével még kicsit utánsóztam, rizst főztem köretnek, és hallgattam az elégedett cuppogásokat:)

Az étel lassú főző nélkül, egy vastag falú lábasban is elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése