2013. június 16., vasárnap

Minestrone, a legfinomabb zöldségleves

Minestronét főzni nem annyit tesz: főzök egy levest. Minestronét főzni annyit tesz: van programom délelőttre. Ma amúgy is a főzést választottam egész napos elfoglaltságnak, úgyhogy pont beleillett az elképzeléseimbe ez a leves. Ráadásul Jamie másként főzi, mint ahogy én eddig, itt volt az ideje megismerkedni azzal a módszerrel, ami egyébként csak apró részleteiben tér el az enyémtől. 



Hozzávalók: 
1,5 liter alaplé
4-5 szelet vékony bacon
egy-két marék apróra tört spagetti, vagy apró tészta, mondjuk maccheroni
zöldségek: 2-3 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
zeller (vagy egy-két szál szárzeller)
1 zsenge cukkini
10-20 dkg fejtett bab
2 fej hagyma 
3-4 levél kelkáposzta vagy télen kelbimbó
bazsalikom, rozmaring
2 db 40 dkg-os hámozott, darabolt paradicsom konzerv
1-2 babérlevél
1 dl vörösbor 
olívaolaj 
só, bors
sok parmezán

Elkészítés:
 
Nos, többé-kevésbé követtem Jamie utasításait, és bár nem sonkából főztem az alaplevet,  mint ő, de nem is leveskockából készültet használtam. Kaptam a boltban bordacsontot, viszonylag sok hússal, abból főztem egy babérlevéllel, sóval, borssal alaplevet. Ez volt a legfontosabb új momentum a minestrone elkészítésekor. Tehát elkészült az alaplé. A másik különbség az, hogy nem a többi zöldséggel együtt, hanem kb. 20 percig sós vízben, egy burgonya és egy-két babérlevél társaságában majdnem puhára főztem a babot. Egy nagy lábasban olajon megpirítottam az apróra vágott bacont, erre dobáltam azután a kockára vágott zöldségeket és az előfőzött babot, kis lángon kb. 20-25 percig együtt pároltam őket, folyadék hozzáadása nélkül. Melléjük dobtam egy kis bazsalikomot és egy ágacska rozmaringot is. Már ekkor botrányosan jó illatok terjengtek a konyhában. Amikor a zöldségek már-már puhák voltak, belezuttyantottam a vörösbort és a paradicsom konzervet a mixbe, társult hozzájuk az alaplé is, sóztam, borsoztam a levest. Ekkor dobtam be a héjastól feldarabolt cukkinit is, és szelíden forralgattam még, végül az összetördelt spagetti is a fazékba került. A tányérba szedett levest gazdagon megszórtam parmezánnal. Az egyik legjobb leves, higgyétek el nekem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése