2013. június 22., szombat

Dupla csokis, meggyes álom

Az alábbi bejegyzés szinte napra pontosan 3 éve jelent meg a Fakanál blogon, de most is késztetést érzek, hogy ezt a fantasztikus süteményt megosszam a közzel itt az új felületen.

Nem szokásom ilyen blickfangos címeket adni, de ami igaz, az igaz. Ez a sütemény brutális. Brutálisan jó. Úgyhogy elkészítése  csak saját felelősségre, szemrehányásokat a kalóriatartalom, az addikció és egyéb témakörökben a későbbiekben visszautasítok!:)

Méregdrága még a meggy*, de szombaton nem tudtam ellenállni a csábításnak, vettem egy kilót belőle. Pedig őszintén szólva nem vagyok nagy rajongója a meggynek önmagában. A meggyes sütiket azonban imádom, legyen az pite, rétes, bármi más. Csak süti legyen, és meggy legyen benne. Valami új receptet akartam kipróbálni, keresgéltem egy sort, és a noilapozo.hu-n meg is találtam a vágy titokzatos tárgyát... Egy keveset változtattam az arányokon, és szerénytelenség nélkül állíthatom, tökéletes lett.
Már az is nehézséget okozott, hogy a nyers tésztát ne nyalakodjam el, a krém elkészítésekor már nagyon kínos volt a helyzet, azonban hősies önmegtartóztatásom nyomán a végeredmény minden várakozásomat felülmúlta.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg barna nádcukor
15 dkg vaj
1 csomag sütőpor
3 db tojás
0,3-0,5 dl tej
10 dkg csokicsepp vagy nagyon apróra vágott csokoládé

A krémhez:
30 dkg meggy
20 dkg fehércsoki
1 dl tejszín
1 dl zsíros tejföl

Elkészítés:
A vajat habosra keverem, hozzáadom a nádcukrot, azzal is keverem egy sort, majd egyenként hozzáadom a tojásokat a krémhez. Ezután a sütőporos liszt és a tej felváltva kerülnek a robotgép táljába. Utoljára a 10 dkg csokicseppet oszlatom el a masszában. Egy nem túl nagy tepsit kibélelek sütőpapírral, beleöntöm a tésztát, elegyengetem, és 160 fokos légkeveréses sütőben 25 perc alatt készre sütöm.
Közben elkészül a krém. A meggyet kimagozom, lecsöpögtetem egy szűrőben. A fehércsokit alacsony fokozaton a mikróban felolvasztom, majd amikor folyékony, hozzákeverem a tejszín és a tejföl keverékét. Nem kell megijedni, először a hideg folyadéktól meghalni látszik a massza, de erőteljes keveréssel néhány másodperc alatt homogén krém keletkezik. A felébe belekeverem a meggyet, a másik felét félreteszem.
Amikor a tészta megsült és kihűlt, keresztben kettévágom (ez nem lesz egyszerű művelet a tésztában sült csokicseppek miatt), majd a meggyes krémmel megkenem. A második lapot a tetejére helyezem, és a maradék,  meggy nélküli  krémmel egyenletesen bevonom. Egy kis hűtés nem árt neki, hogy a csoki kissé megszilárduljon.

* idén nem annyira, ma 498 forintért is volt már nagyon szép meggy a Bosnyákon

Nehézségi fok:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése