2013. május 10., péntek

Paleo pizza

Tegnap estefelé (újkori szokásomtól eltérően) már nagyon éhes voltam, és miután megfőztem a családomnak az újkrumpliból a paprikás krumplit, ideje volt, hogy elgondolkodjam azon, én mit ennék. Húst nem kívántam, és ezzel a pizza recepttel már szemeztem egy ideje. A receptet Pocak Pannánál találtam, köszönet érte!
Nem, ez a recept sosem fogja azt az élményt adni, mint az "igazi" pizza,  de tökéletes választás, ha az ember vágyik valami olyasmire, mint az. Azt hiszem, egy kicsivel több szódabikarbónát tettem a tésztába, erre legközelebb oda kell figyeljek, talán cseppet meglódult a kanalam véletlenül. Legközelebb mehet rá valamivel több szalámi vagy kolbász, de így is nagyon jót vacsoráztam belőle. Ráadásul a háromnegyede megmaradt mára, úgyhogy igencsak kiadós.


Hozzávalók:

15 dkg mandula liszt
1 evőkanál lenmag liszt
2 tojás
1 mokkáskanál szódabikarbóna
3 evőkanál zsiradék, én most kacsazsírt használtam
kevés só
szárított fűszerek: oregánó, rozmaring, bazsalikom
feltét ízlés szerint, itt most paprikás szalámi és olajbogyó
parmezán a tetejére

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, és mivel elég lágy - de nem kezelhetetlen - tésztát kaptam, kicsit beraktam a hűtőbe. Sok értelme nem volt, mert annyira éhes voltam, hogy nem vártam ki a PP által ajánlott fél órát. Két sütőpapír között kerekre igazgattam a tésztát, a felsőt lehúztam, arra nem volt a továbbiakban szükség. Saját készítésű paradicsom mártással megkentem, tettem a tetejére szalámi karikákat, olajbogyót, reszeltem rá egy kevés sajtot (a nagyját meghagytam a tálaláshoz), és 180 fokon 15 percig sütöttem.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése