2013. május 19., vasárnap

Étteremajánló: Halkakas

Időről időre megesik, hogy étteremben ebédelek/vacsorázom, sajnálatos módon mostanában jóval kevesebbszer, mint régebben. Ráadásul azzal, hogy a paleo életmódot követem, még rövidebb a nyugodt szívvel meglátogatható helyek listája. Nagyon megörültem tehát, amikor két hete a Gasztroangyalban láttam egy tudósítást a Halkakas bisztróról, ami Budapest V. kerületében, a Veres Pálné utcában üzemel. Az anyagban olyan hívogató ételeket láttam, hogy nem volt kétséges, le kell vizitálnom náluk. 


Ez annál is könnyebb volt, mert én alapvetően nem rajongok a halakért, a saját konyhámban elkészíteni egy-egy halételt igen ritkán jut eszembe, de az a harcsa gyros, amit az említett műsorban láttam, mágnesként vonzott. Már az ötlet is nagyon tetszetős volt, hiszen ki a nyavalyának jut eszébe halból gyrost készíteni? A megvalósítás pedig pazar, ahogy a harcsa kockák a grill lapon sültek alaposan befűszerezve, az igencsak vendégcsalogató volt.
Az adás napján baktattunk el a Veres Pálné utcába, és legnagyobb meglepetésemre telt házat találtunk. A kissé hűvös, szeles időjárás ellenére kiültünk a járdán lévő három asztal egyikéhez, és milyen jól tettük, ugyanis a másik kettő is perceken belül foglalt lett. 
A Halkakas igazi bisztró, pult mögött készítik az ételeket, Zsuzsi, a mosolygós, kedves tulajdonostárs szolgál ki, jól kezeli a helyzetet, miszerint szabad hely nincs a bisztróban, de a vendégek csak jönnek. (Vajon mások is az aznapi Gasztroangyal nyomán találtak ide?) Zsuzsi annak a Lévai Ferencnek a lánya, akiről nemes egyszerűséggel azt olvastam a neten, hogy a nemzet halásza, az Aranyponty Halászati Rt. elnök-vezérigazgatója, így aztán nincs mit csodálkozni azon, hogy a lányát vendéglátósként egy halbisztróban találjuk. Elkötelezettek a hazai, minőségi halak mellett, mert azt vallják, az ételnek egyáltalán nem muszáj ezer kilométereket utazni ahhoz, hogy a tányérunkra kerüljenek, hiszen itthon is megtalálható minden, ami az egészséges étkezéshez szükséges.
A Halkakasban éppen ezért nincsenek fagyasztott halak, nincsenek tengeri halak. Magyar halak vannak, jól kitalált étlap van, és ahogy elnéztem, elégedett vendégek vannak. Mi is azok voltunk, mert nagy-nagy kedvencünket, a fish and chipset hibátlanul készítették el, az én harcsa gyrosom pedig egyszerűen tökéletes volt. A saláták az ételek mellett frissek, ropogósak, a sült krumpli a legfinnyásabb ízlést is kielégíthette, a házi limonádé pedig szintén kifogástalan volt.
Az árak kifejezetten barátságosak, aki a Halkakasban ebédel/vacsorázik, azzal a megnyugtató érzéssel állhat fel az asztaltól, hogy egy roppant egészségtelen gyorséttermi menü árából finomat és egészségeset evett. Tette mindezt egy kellemes helyen, a belváros egy igen jól megközelíthető pontján, 2013-ban, Budapesten.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése