2013. március 26., kedd

Legyen már tavasz!

De ha lehetséges, most rögtön! Elvégre március 26. van, odakint húsz centis hó, az utakon káosz, a konyhákban téli gyökérzöldségek és lencsefőzelék. A magam részéről nekem ebből elegem van. Pillanatnyilag kevéssé vigasztal, hogy jövő hétre 17 fokot mondanak, kinézve a havas erkélyre és a szemközti háztetőkre, ez eléggé hihetetlennek tűnik.
Kallódott már vagy két hete két csinos cukkini a hűtőben, eredetileg rántott cukkinit akartam belőle csinálni, de sehogy se tudtam rá időt szakítani, mert az tudvalévő, hogy a rántott cukkini igen macerás műfaj. Így a tavaszvárás jegyében ma fasírt lett belőle, és nagyon nem bántam meg.

Snidlinges cukkinifasírt kapri mártással





Hozzávalók 6 tenyérnyi darabhoz:
 2 közepes cukkini megreszelve
 2 szelet toast kenyér összedarálva
 1 tojáa
 snidling, petrezselyem
 só, bors
 prézli

A szószhoz: majonéz, tejföl, kapribogyó, só, bors

Elkészítés:

A meghámozott és almareszelőn lereszelt cukkinit besóztam, állni hagytam úgy fél órát. A kenyeret a késes aprítóval morzsává dolgoztam, hozzáadtam az alaposan kinyomkodott cukkinit, a tojást, borsoztam, majd beleaprítottam egy maréknyi snidlinget. Gombócokat formáztam a masszából, meghempergettem őket a prézliben, és közepes lángon, forró olajban pirosra sütöttem a fasírtokat. Közben a majonézt összekevertem a tejföllel, kapribogyóval, téptem bele egy kevés petrezselymet, és a fasírtok mellé tálaltam. 

Nehézségi fok: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése