2013. január 22., kedd

Csőben sült zöldségek


Annak ellenére, hogy imádom a krumplit, időnként rémesen meg tudom unni.* A krumpli köret remek alternatívája - főleg így tél közepén, amikor ürülőben vannak a vitamin raktáraink - ez a csőben sült besameles zöldségtál, ami egytálételnek is kiváló persze. Mivel nagyon szeretem a kelbimbót és a brokkolit, az étel gerincét is ez képezte, de természetesen amilyen zöldségünk van otthon, minden jó bele.

Hozzávalók:
1/2 kg kelbimbó
3-4 virágnyi brokkoli
1 kisebb zellergumó
1 sárgarépa
1 cukkini
3 evőkanál liszt
6 dl tej
5 dkg vaj
reszelt sajt ízlés szerint
só, bors, szerecsendió, fokhagyma
Elkészítés:
A lehető legegyszerűbb. A zöldségeket megtisztítottam, a kelbimbót és a brokkolit néhány percig főztem, majd jeges vízben lehűtöttem. A nagyobb kelbimbókat félbe vágtam. A répát, zellert és cukkinit legyalultam.
A vajat felforrósítottam, rászórtam a lisztet, elkevertem, megvártam, meg elkezd habzani. Ekkor ráöntöttem a hideg tejet (minden okos szakkönyvben forró tejet olvasok, de én esküszöm a hideg tejre, amivel a csomósodást és a nokedliszerű besamelt remekül el lehet kerülni), felforralom a mártást, és jó pár percig kevergetve kiforralom. Ízesítem sóval, borssal, fokhagymával, végül a reszelt sajtot is beleszórom. Ebbe a mártásba keverem bele a zöldségeket. Áttelepítem őket egy tűzálló tálba, és 180 fokon addig sütöm, amíg a kelbimbó meg nem puhul. Addigra a többi zöldség is biztosan puha.
* Házigazdája voltam anno a VKF 13. fordulójának, aminek témája éppen az volt, hogy a megszokott krumpli-rizs köret helyett milyen lehetőségek vannak még. Itt olvashatjátok az összefoglalókat:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése