2015. április 1., szerda

Csirkepaprikás

Szeretjük, mégis ritkán készítem, magyarázatot viszonylag gyengécskét tudok adni: mellből főzve kicsit száraz, de hát mindannyian inkább azt szeretjük, mint a combot, szárny, háta szóba se jöhet. A hús minőségétől függően néha kicsit híg lesz, nem lesz alatta szép szaft, márpedig nekem ez mindenképpen fontos kérdés. Kevés dolgot utálok jobban, mintha egy pörköltnek kikiáltott étel alatt vízszerű izé van szaft gyanánt.
A mai adag nagyon jól sikerült, mert a csodás vaslábasomban készítettem, lassan főtt, omlós lett, és sűrű, csodaszép szaft keletkezett alatta.


Hozzávalók 3 személyre:

1 csontos csirkemell
2 felsőcomb
2 alsócomb
2 fej vöröshagyma
egy evőkanál zsiradék
pirospaprika

bors
majoranna
tejföl
egy kisebb paradicsom
egy zöldpaprika

Elkészítés:

A húsokat ízlés szerinti darabokra vágom, megmosom, szárazra törlöm. A zsiradékon az apróra vágott vöröshagymát kis lángon puhára párolom, megsózom, mert attól hamarabb levet enged és kezd el puhulni. A párolási folyamat vége felé akár egy-két evőkanál vizet is önthetünk a hagymára, az is elősegíti, hogy teljesen megpuhuljon. Amikor a hagyma zsírjára sül, tegyük az edénybe a húst bőrös felével lefelé, pirítsuk meg mindkét oldalán, szórjuk meg pirospaprikával, és engedjük fel annyi vízzel, hogy szűken ellepje a húst. Adjuk hozzá a paradicsomot és a paprikát. Fedő alatt kis lángon pároljuk puhára. Eközben a rajta lévő folyadék nagy részét elfővi (és ha szerencsénk volt, és jó minőségű húst vettünk, nem enged magából még tetemes adagot), megpuhul, és a sok hagymától sűrű, tartalmas szaft képződik alatta. Távolítsuk el belőle a paradicsom héját, a paprikát, és forraljuk be a szaftot olyan sűrűre, amilyenre szeretnénk. Én tálalás előtt a bőrt is le szoktam szedni a húsokról.
Tálaláskor teszem hozzá a tejfölt.

Tudom, hogy egy paprikás attól az, hogy a tejföl belekeverve kerül az ételbe, talán még egy kis lisztes sűrítést is kap, és a fenti recept igazából csirkepörkölt. Csak a hosszabb tárolhatóság miatt nem kevertem bele a tejfölt most, máskor úgy szoktam csinálni, ha tudom, hogy hamar elfogy az adag, amit főztem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése