2013. november 13., szerda

Olasz krumplitorta

A recept az Édességek aranykönyvéből származik, bátran ajánlom kipróbálásra, senki nem fog csalódni benne, aki elkészíti. Összeállítása nem egy agyműtét, a végeredmény pedig nagyon tuti, pont az ilyen undormányos, szürke napokra való:)



Hozzávalók:
50 dkg héjában főtt krumpli
3 dkg liszt
4 tojás szétválasztva
15 dkg cukor
12,5 dkg puha vaj
10 dkg mazsola
1 teáskanál őrölt szerecsendió
1 evőkanál reszelt citromhéj
6 dkg fenyőmag
mandula kivonat

Elkészítés:
A krumplit megfőztem héjában, melegen meghámoztam, összetörtem és hozzákevertem a lisztet. Félretettem hűlni.
A vajat habosra kevertem a cukorral, majd egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját is, mindet alaposan elkeverve a masszában. Itt megpróbáltam megállni, hogy ne nyalakodjam el az egészet, nem volt teljesen sikeres a dolog... A masszához hozzákevertem a lisztes krumplit, beletettem a citromhéjat és a szerecsendiót. A fehérjéket kemény habbá vertem, belekevertem a tésztába. Sajnos mandula kivonatom nem volt itthon, ezt kényszerűségből elhagytam, ugyanez volt a helyzet a fenyőmaggal is, de ezt a tapasztalat birtokában akkor is kihagynám, ha legközelebb lenne itthon.
Egy 24 centis tálat kicsit kivajaztam, kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a masszát, és 180 fokon 50 percig sütöttem a tortát. A formában hagytam hűlni, tálaláskor porcukorral hintettem meg.

8 megjegyzés:

  1. Ja hogy ez egy édesség, valamiért a címből azt gondoltam valami sós, zöldséges, mert hogy olasz?
    Ebben is stimmelünk, rosszul vagyok a fenyőmag ízétől, azt hittem ez valami mogyorószerű finomság, ill. nem is tudom mit hittem, egy Nigella féle csirkés-tésztás recept kapcsán használtam és valósággal hánytam tőle, már elnézést:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, ebben nem stimmelünk, én szeretem a fenyőmagot, nagyon is, de nem volt itthon éppen. Viszont az árát tekintve egyáltalán nem adna annyi pluszt az ízhez, amennyibe kerülne...

      Törlés
    2. Azt hittem "a tapasztalat birtokában..." azt jelenti utálod, értem:-))))

      Törlés
  2. Eva, mazsola helyett mi mehet bele a fenyömag mellé (az potn van otthon, mazsolat utaljak...)

    VálaszTörlés
  3. Azt se szeretik.
    Idöm viszont lesz gondolkozni, közben elmentem vasarolni és persze talaltam mast, ugyhogy megvaltozott a menü, majd valamelyik nap csinalok azért nekik krumplitortat:)

    VálaszTörlés
  4. Ezt megcsinálom, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés