2013. július 16., kedd

Cukkinikenyér

Tudom, tudom, az utóbbi időben szinte csak sütiket posztolok. Nem tudom, miért alakul ez most így, de én nem is bánom. Remélem, ti sem. Ezt a sütit először vagy 5 éve sütöttem, az unokahugaim legnagyobb örömére, no meg persze a magaméra. Ők azért örültek, mert ízlett nekik a süti, én pedig azért, mert úgy tudtam belecsempészni a menübe a cukkinit, hogy rajtam kívül ezt senki sem tudta:) A cukkini ha valahol megveti a lábát, általában rengeteget terem, így ez egy ragyogó módja annak, hogy a felhalmozódó zöldséget felhasználjuk. Sajnos engem ez a veszély nem fenyeget, én a piacon veszem a cukkinit...


Hozzávalók:
2 tojás
26 dkg cukor
2 teáskanál vaníliakivonat
50 dkg cukkinihús reszelve
20 dkg olvasztott vaj
35 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
egy csipet só
1/2 teáskanál őrölt szerecsendió (nem érdemes elhagyni, ez teszi pikánssá és különlegessé a süteményt)
2 teáskanál őrölt fahéj
15 dkg durvára vágott dió
egy nagy marék mazsola, előzőleg beáztatva (esetleg más aszalt bogyós gyümölcs)
 
Elkészítés:
 
Tulajdonképpen egy edényben elkészíthetjük az egész süteményt, na jó, maximum kettőben, mert ugyebár a vajat is csak meg kell olvasztani valamiben. A felsorolt anyagokat a megjelenés sorrendjében (tisztára, mint egy film végefőcím:) összekeverjük: a cukrot elkeverjük a tojásokkal, a vaníliával, hozzáadjuk a hámozott, lereszelt cukkinit, az olvasztott vajat, majd a sütőporral elkevert lisztet, ezután mehetnek bele a fűszerek, végül pedig a durvára vágott dió. 26 cm-es kivajazott, kilisztezett, kapcsos tortaformában sütöttem 175 fokon, kerek egy órán át.
 
Nehézségi fok:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése